محكوميت يك زن به جرم نسل‌ كشي
 
کانون زنان وخانواده
 
 

محكوميت يك زن به جرم نسل‌ كشي

به گزارش خبرگزاری وفا، پائولين نايراماسوهوكو 65 ساله نخستين زني است كه به جرم نسل‌كشي در يك دادگاه بين المللي محكوم مي شود. وي به همراه پسر و 4 مقام سابق اين كشور پس از محاكمه اي كه 10 سال به طول انجاميد گناهكار شناخته شد.

در جريان كشتارهاي سال 1994 حدود 800 هزار نفر از توتسي ها و هوتوها در رواندا كشته شدند. پائولين كه وزير امور خانواده و زنان بود متهم به دادن دستور تجاوزها بوده است.

دادگاه كيفري بين المللي براي رواندا وي را متهم به مداخله در اين اقدامات با هدف نابودي قوم توتسي‌ها كرده بود و عناوين اتهامات وي توطئه براي نسل كشي، جرايم عليه بشريت، نابودي، تجاوز، آزارها و خشونتهاي عليه كرامت انساني بوده است.

به نوشته بي بي سي در جريان نسل‌كشي‌ها وي دستور تجاوز به زنان و دختران را صادر كرده و آنها را مجبور مي كرده تا سوار كاميونهايي شوند كه آنها رابراي قتل عام مي‌بردند.

وي به همراه يكي ديگر از مقام‌ها به حبس ابد محكوم شده و 3 نفر ديگر نيز به بين 25 تا 35 سال حبس محكوم شده اند. اين وزير در 7 مورد از 11 اتهام وارده گناهكار شناخته شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : برچسب:, :: 14:25 :: توسط : خورشیدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون زنان وخانواده و آدرس zan-irani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 15597
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1